Predmetna skupina za biologijo v okviru svojega rednega strokovnega dela opravlja naloge na razvoju biološkega izobraževanja glede na hiter razvoj biologije ter družbene potrebe po sodobnem biološkem znanju.
Na osnovi spremljanja razvoja, analiz učnih načrtov in stanja izvajanja v praksi (npr. zaznanih trendov v znanju ter izzivov, potreb in problemov na izvedbeni ravni kurikula) ter strokovnih virov:
- načrtuje in izvaja posodabljanje učnih načrtov za biologijo (v sodelovanju z učiteljicami in učitelji iz prakse ter predstavnicami in predstavniki matične discipline z univerze, ki sodelujejo v Predmetno razvojni skupini ー PRS za biologijo) in
- nudi sistematično strokovno podporo v šolski praksi pri uvajanju posodobitev učnih načrtov za biologijo in izbirnih predmetov s področja biologije (npr. usposabljanja, svetovanje, razvijanje in preizkušanje gradiv v podporo prehajanju na sistemski pristop pri obravnavi in preverjanju razumevanja bioloških konceptov).
Predmetna skupina strokovno sodeluje tudi s strokovnimi združenji s področja biologije doma in v tujini (npr. z Biotehniško fakulteto v Ljubljani, Fakulteto za naravoslovje in matematiko v Mariboru, s Pedagoško fakulteto v Ljubljani, z Nacionalnim inštitutom za biologijo, DBS, EMBO, PDS, ČZS) ter z ostalimi strokovnimi ustanovami s področja javnega šolskega sistema (npr. RIC, ACS, CPI).
Razvojno delo
Pri razvojnem delu se smiselno navezuje tudi na razvijanje ostalih vidikov znanja in razvijanja javnega šolskega sistema ter v skladu z izhodišči oz. koncepti predmeta:
- koordinira tudi delo z učiteljicami/učitelji v okviru splošnih razvojnih, projektnih in drugih skupin na Zavodu RS za šolstvo ter
- pripravlja in v praksi preizkuša novosti ter strokovna gradiva za učiteljice in učitelje biologije.
Predmetna skupina za biologijo na osnovi strokovnega razvojnega dela ter sistematičnega spremljanja stanja na izvedbeni ravni:
- pripravlja strokovne podlage za predmet, ocene učbenikov za Strokovni svet RS za splošno izobraževanje;
- nudi svetovanje strokovnim in vodstvenim delavcem pri razreševanju strokovnih vprašanj izvajanja predmeta (se odziva npr. na vprašanja učiteljic in učiteljev, strokovne in širše javnosti);
- pripravlja analize, poročila, svetovalne storitve, mnenja, strokovne podlage za opremo in učila (izobraževalno tehnologijo) in izvedenska mnenja ter
- spodbuja tudi izmenjavo izkušenj in idej v spletni učilnici za učiteljice in učitelje biologije, kjer jih obvešča tudi aktualnem dogajanju na biološkem področju doma in v svetu.
Prednostne naloge
Prednostne naloge za prihodnje načrtovanje dolgoročnega strokovnega dela Predmetne skupine za biologijo so:
- nadaljevanje z razvijanjem znanstvenega pogleda na realni živi svet kot načina razmišljanja (npr. posodabljanje obstoječih vsebin in uvajanje sistemskega pristopa v biološko vsebinsko vertikalo in predmet, posodabljanje obstoječih metodologij obravnave in raziskovanja živih sistemov ter uvajanje novih),
- spremljanje in analiza veljavnosti učnih dosežkov v šolski praksi z vidika pričakovanih dosežkov/standardov znanja,
- izboljševanje učnih dosežkov v biološkem izobraževanju skozi celotno vsebinsko vertikalo preduniverzitetnega izobraževanja (npr. povečanje deleža učenk in učencev, ki dosegajo zahtevnejše ravni znanja o delovanju živih sistemov);
- implementacija strategij in usposabljanje učiteljic in učiteljev za odkrivanje in odpravljanje pogostih napačnih predstav o živem svetu,
- izboljševanje preverjanja znanja s poudarkom na razvijanju strategij za spremljanje napredka pri doseganju sistemskega razumevanja bioloških konceptov ter izboljševanje preverjanja razumevanja in povezovanja bioloških konceptov v povezavi na evolucijo kot osrednji biološki koncept,
- sistematična stalna strokovna podpora učiteljicam in učiteljem pri njihovem profesionalnem razvoju in implementaciji posodobitev biološkega izobraževanja v celotni biološki vsebinski vertikali ter spodbujanje povezovanja učiteljic in učiteljev na vseh ravneh (od šolske, lokalne, nacionalne do mednarodne) za izmenjavo izkušenj primerov, idej, razmišljanj in pobud za izboljšanje dosežkov na področju dolgoročnega temeljnega biološkega znanja po vsebinski vertikali biologije,
- razvijanje pristopov in gradiv za spodbujanje učenčevih/učenkinih potencialov na področju znanja o živih sistemih in razvoja analitičnega sistemskega razmišljanja ter odgovornega ravnanja na osebni in družbeni ravni (npr. ko gre za ohranjanje zdravja, ali biodiverzitete kot temelja za ohranjanje življenjskih razmer na Zemlji);
- razvijanje aktivnosti za učenke in učence, preko katerih spoznavajo potencial ter priložnosti na področju zaposlovanja, ki jih prinašajo hitro razvijajoče se biološke vede,
- analiza učbenikov in potreb po ostalih učnih gradivih (npr. simulacije, animacije, posnetkov s področja delovanja živih sistemov) z vidika razvijanja sistemske obravnave živih sistemov in doseganja standardov znanja oz. pričakovanih dosežkov po biološki vsebinski vertikali,
- razvijanje, preizkušanje in uvajanje pristopov za sistemsko obravnavo pri biološkem eksperimentalnem delu in pri raziskovanju v ekosistemih.