Nazaj na vrhnjo stran: Otroci s posebnimi potrebami na enem mestu

Področna skupina za otroke s posebnimi potrebami

Učitelj se v svoji praksi srečuje in prepoznava raznolikost vzgojno-izobraževalnih potreb otrok, ki so deležni različnih oblik pomoči. Vključujoči pristop pod drobnogled postavlja dvoje: poleg ovir, ki izhajajo iz učenca oziroma njegove narave, se v večji meri ukvarja tudi s pogoji in ovirami, ki v samem učnem okolju omogočajo ali onemogočajo učenčevo optimalno učenje. Prevladuje torej osredotočenost na učno okolje, se pravi na pouk in učilnico oziroma kurikul v najširšem pomenu besede. 

Osnovno izhodišče učiteljevega dela v vključujoči šoli predstavljajo različnost, drugačnost, izvirnost in individualnost učencev.

Poleg pravnih podlag pri delu z učenci z učnimi težavami izhajamo iz:

  • načel dobre poučevalne prakse,
  • temeljnih načel pomoči učencem z učnimi težavami, 
  • prilagajamo metode in oblike dela, značilne za posamezno skupino učnih težav (Koncept učne težave v osnovni šoli).

Učne težave delimo na splošne in specifične, ki imajo razpon od lažjih do težjih, od enostavnih do kompleksnih, lahko trajajo krajši čas ali vse življenje. 

Pri delu z učenci z učnimi težavami razlikujemo pet stopenj pomoči (IDPP)

1. pomoč učitelja pri pouku, dopolnilnem pouku in v okviru oddelka podaljšanega bivanja,

2. pomoč šolske svetovalne službe oz. mobilne specialnopedagoške službe,

3. dodatna individualna in skupinska pomoč (ISP),

4. mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove, 5. program s prilagojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo, (AM)