Vrednotenje prečnih veščin na področju STEM

ATS STEM – Assessment of Transversal skills on STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics)

V projektu ATS STEM sodeluje dvanajst partnerskih inštitucij v osmih evropskih državah (Irska, Belgija, Finska, Slovenija, Ciper, Španija, Avstrija in Švedska). V Sloveniji projekt koordinira Zavod RS za šolstvo v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport.

Temeljni namen projekta ATS STEM je razvijati in preizkušati sodobne didaktične pristope, ki omogočajo spodbujanje in spremljanje ter vrednotenje kompetenc/veščin na STEM področju (naravoslovje, matematika, tehnologija) s pomočjo IKT. 

V Sloveniji je v projekt vključenih sedemnajst osnovnih šol, v okviru katerih sodeluje več kot sto učiteljev STEM-predmetov (naravoslovja, tehnike in tehnologije ter računalništva in matematike). Na podlagi v projektu zastavljenega okvirja koncepta (slika 1 spodaj), ki smo ga oblikovali partnerji, je ključna naloga učiteljev načrtovanje medpredmetnih STEM-učnih enot/sklopov oz. dejavnosti, ki temeljijo na sodobnih didaktičnih pristopih in omogočajo vrednotenje prečnih veščin na STEM-področju s pomočjo IKT. 

Slika 1:  Okvir koncepta projekta ATS STEM

V šolskem letu 2020/21 bo v vseh partnerskih državah potekala pilotna izvedba projekta in evalvacija dosežkov. V kvantitativno evalvacijo pilotne raziskave bo vključena samoevalvacija vseh učencev na področju STEM-kompetenc/veščin. Kvalitativna evalvacija pa bo izvedena na podlagi opazovanj pouka, intervjujev z različnimi deležniki in analize dokazov, ki bodo nastali v okviru dejavnosti za vrednotenje STEM-kompetenc/veščin. 

Rezultati projekta bodo odgovorili na nekaj ključnih vprašanj, povezanih tako z načeli načrtovanja STEM-učnih enot/sklopov kot z digitalnim spremljanjem in vrednotenjem prečnih veščin oz. STEM-kompetenc pri učencih.

Za potrebe projekta smo v Sloveniji oblikovali tudi model prečnih veščin (slika 2 spodaj), ki na področju STEM-kompetenc/veščin sovpada s konceptom projekta.  

Slika 2: Model prečnih veščina na ZRSŠ

Čas trajanja projekta: 1. 2. 2019 – 31. 1. 2022